från ett hotell till ett annat och tillbaka igen

Hej underbara ni!

Hur mår ni? Jag mår hur bra som helst, vi gör inte många knop och det är så skönt. Men jag nämnde ju tidigare att vi skulle byta hotel dom två sista nätterna här i Grekland. Dels för att den sviten vi bodde i fanns endast fem nätter samt att Kolymbia är väldigt lugnt, ligger mitt ute i ingenstans och det börjar kännas att vi är klara här. Jag älskar det här stället, mer lugn och ro kan man inte få. Hotellet, rummet eller bara känslan att vara här är magisk men vi tänkte få lite mer liv och rörelse dom två sista dagarna.

Magisk lunch blev det innan vi checkade ut från Casa Cook.

Vi hade bokat två nätter på SENTIDO Ixian All Suites som ligger jättenära flygplatsen, precis vid havet samt nära city (Rhodos). Vi hade valt svit med egen pool och terass dels för att jag hör till dom som inte klarar av att ligga som packade sillar kring en pool eller på stranden. Jag har inte problem med mycket folk annars men när jag ska ligga och koppla av i solen vill jag ha space, får panik annars. Vi kommer fram till Ixian, blir bemött utav riktigt otrevlig personal. Vi fick gå till en annan reception som hörde till sviterna, när vi väl sitter där och väntar tills allt ska bli klart så kommer det fram en man till disken och vill ha hjälp för att hans rumskompis hade blivit magsjuk – PGA MATEN på hotellet. Hon i receptionen var även där otrevlig mot mannen vilket både jag och A tyckte var konstigt. Redan där höjde vi på ögonbrynen, otrevlig personal och dålig mat på hotellet.

När vi väl kommer hittar till rummet så möts vi av detta (ovan). Det är inga solstolar eller någon stans att sitta utan endast ett hål med vatten ”poolen”. Jag är en person som vill ha det jag betalar för, står det en sak så ska det vara så – principfast delux. Rummet luktade illa och vi fick inte alls någon bra känsla. Vi går ner i receptionen igen och ifrågasätter rummet och ber om att få ett annat, dom är helt omöjliga – totalt omöjliga. Dom tittar på mig som att jag vore dum i huvudet och jag kände där och då, NEJ – jag tänker inte bo här. Kostnaden för dessa två nätter var för mycket för att tycka allt var ”ok”. Efter mycket om och men för att få tillbaka pengarna så förlorade vi i slutändan 20% av kostnaden men vi slapp vara där i alla fall. A ringde tillbaka till Casa Cook och bad om att vi skulle få komma tillbaka för att vi visste att hotellet var fullbokat. Vi fick som svar; självklart, kom tillbaka så löser vi detta på något sätt.

… så är vi tillbaka på Casa Cook. Dom löste två dagar åt oss och jag måste med handen på hjärtat säga att herregud vilken service och vilket underbart bemötande vi upplevt här. Vi har ätit en magisk middag och nu ligger vi i sängen och skrattar åt denna dag, vi åkte från Casa Cook 12.30 men var tillbaka vid 14.00 igen – haha. Nu ska vi sova och förbereda den sista soldagen imorgon, god natt underbara ni.

 

 

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!