en middag på TAKO & varför jag vill ha kompensation

Hej finaste ni!

Först och främst, TUSEN tack för alla underbara tips om väggfärg och andra bra tips att tänka på – jag uppskattar det så mycket. Sedan såg jag att några kommenterade VARFÖR jag vill ha kompensation för det förkastliga bemötandet på Kvik. Nu valde vi som sagt inte Kvik men jag fick svar igår om min fråga på kompensation men det var inget jag skulle få.

Jag svarade en läsare i kommentarerna men jag kopierar in det här med: 

”Hej!
Det kan låta konstigt men jag tar hellre att det är fel på varan eller få vänta längre istället för dåligt, oproffsigt bemötande. Att oväntade saker sker är normalt, det är många mellanhänder och jag blir inte alls lika arg om det är fel på en vara. Det går alltid att lösa och som standard brukar företagen ge något typ av plåster på såren. MEN, i min värld – om företaget mailar mig och ber om ursäkt – förmodligen för att dom vill att jag ska komma tillbaka. Då hade jag som företag utformat det såhär istället: Vi ber om ursäkt, vi ska rätta till detta och som en kompensation ger vi dig t.ex 10% på köpet. Då skulle jag som kund nappa på det istället för att  säga ”du kan gå till en annan Kvik butik som är bättre än den du först var i.”

Det är inte pengarna i sig som jag bryr mig om utan värdet av att jag ska komma tillbaka. Alla ser olika på det, denna är min syn på det.”

Vissa tycker säkert att jag är fånig men ska man lägga 30-40.000 kr på garderober plus allt därtill, får dåligt bemötande och en service nivå som är under all kritik så ska jag ens fundera på att komma tillbaka endast av ”vi ber om ursäkt”? – NEJ.

Men nu till någonting mycket roligare, middagen igår med A’s vän och hans tjej. Jag hade aldrig träffat dom innan så det var extra roligt att äntligen få till det. Jag hör till som som tycker det är lyxigare att gå ut och äta middag mitt i veckan än en fredag/lördag. Vi testade den superhypade restaurangen TAKO som ligger i nattklubben ”Pure’s” gamla lokaler – ni som bor i Stockholm känner nog igen den. Dom serverar asiatisk mat som ska kännas elegant och lyxig och med generösa öppettider (köket stänger 01.00).

Det är en meny där man får plocka utav allt, och sätta ihop en egen meny av menyn om ni förstår. Alla fyra satt och stirrade på menyn och kände, servitören får ta in en avsmakningsmeny – haha.

Vi fick några rätter serverade och tyckte det inte smakade så mycket av någonting, eller att allt smakade samma sak. Jag kom på det när jag kom hem igår att vi fick inte smaka sushin, fast den pryder ganska stor del av menyn?! Vi bad om att få smaka lite av allt men fick in 2% av hela menyn?! Men, jag älskade torsken (nere till höger) samt choklad fondanten kan vara det godaste jag ätit. Kom ni ihåg att jag var på Mr Voon i början av december, det är samma typ av mat och ska jag välja någon utav dom så tycker jag Mr Voon. Men vi hade en jättetrevlig kväll och sällskapet fick full pott ❤️

Nu ska jag plöja igenom en heldag på salongen och ikväll ska jag träna ett pass med Emelie. Hoppas ni får en underbar dag vänner, PUSS!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
8kommentarer
  • Jag jobbar pa en resebyra i Peru och vi ar extremt noga med att alltid vara tillmotesgande mot kunderna. Far vi nagon som klagar ger vi pengar tillbaka eller erbjuder en middag med show, en gratis guidad tur eller nagot annat som kan intressera dem. Jag tycker det ar oerhort viktigt att behandla kunder sa som jag sjalv skulle vilja bli behandlad, aven om man ibland kan tycka att kunden har fel eller man kanske har en dalig dag och tycker att det inte ska gnallas over smasaker sa far man ju lagga pa ett leende och losa situationen sa att bada blir nojda, det tjanar ju bada pa. Har haft svinjobbiga kunder som andrat sina resor 3484298432 ggr och varit nastintill snorkiga, men sen har de gett en dricks OCH rekommenderat en till sina vanner och da vet man ju att man faktiskt gjort ett bra jobb. Manga som jobbar inom serviceyrken verkar ha glomt att utan sina kunder har de faktiskt inte ett jobb….

    Cami 2018-02-01 16:12:52
    Svara
  • Du skriver ofta negativt om servicepersonal, då kan man ju fundera på vilka signaler man sänder ut själv. Jag utgår från mig själv nu, jag har inte alltid haft så lätt att möta människor och därför har jag inte heller alltid fått ett bra bemötande. Man ger och man tar. Alla som arbetar är ju dels i tjänst, dels människor. Om man råkar ut för en sur servitris är det en sak, om alla servitriser är sura är det en annan :).

    Cissi 2018-02-01 08:31:00
    Svara
    • Svar på Cissis kommentar.

      Att tänka på lite ödmjukt är att vissa är nya på jobbet, man kanske är väldigt nervös eller inte har så mycket erfarenhet, kanske ingen alls. Och då kanske man verkar sur eller otrevlig fast man bara är väldigt nervös/stressad. Är alltid trevlig mot servicepersonal och ler och har nästan aldrig stött på någon otrevlig! Det ger så mycket mer. Alla har vi varit nybörjare eller haft en dålig dag Elin! ?

      Majsan 2018-02-03 02:08:17
      Svara
    • Svar på Cissis kommentar.

      Jag håller med dig Cissi. Får intrycket att Elin sitter på en pedistal.

      Vem har du blivit Elin? Du känns så dramatisk och osäker emellanåt, typ ”vem GÖÖR ens så”… så är det typ att gå ut med soporna, sova med huvudet på en kudde eller vakna på morgonen. Ibland känns det som om du föddes igår och är helt ovetande om världen för att i nästa sekund skryta om tv för för flera tusen, soffa som kostar hur mkt som helst… Jag vet att det är din blogg och den handlar om yta. Men ibland blir det too much.

      Jessica 2018-02-01 13:52:21
      Svara
      • Svar på Jessicas kommentar.

        Hej Jessica!
        Jag blir chockad över att du hoppar på mig när du inte alls känner mig?! Jag tänker inte ens kommentera över om jag är född igår, mitt oventande om världen eller över våra val av möbler till lägenheten för att det är så otroligt barnsligt. Du behöver inte läsa min blogg om du tycker jag är ”too much”.

        Elin Johansson 2018-02-01 15:54:50
        Svara
    • Svar på Cissis kommentar.

      Hej Cissi!
      Jag tycker jag skriver både och, det ena mot varandra. Jag är väldigt noga med att skriva om jag tycker någonting är riktigt bra, lika så dåligt. Som tex nu, tjejen på Sthlm Kvm samt Ikea var helt magiska – vilket jag betonade. Men då måste jag få skriva att Kvik inte hade bra service, för att det blir en jämförelse. Sen servitrisen på AG som var otrevlig ena dagen och servitrisen dagen innan var riktigt underbar 🙂 jag kanske tänker mer på service i olika tillfällen än andra kanske, därför jag blir känslig – både bra och dålig. Jag tycker det är viktigt att lyfta fram både bra och dåliga saker, precis som man gör i ”vanliga” livet. Varför ska jag hylla mer i bloggen än jag skulle gjort utanför?! Kram Elin

      Elin Johansson 2018-02-01 10:38:17
      Svara
      • Svar på Elin Johanssons kommentar.

        Bara det att dom tog sig tid att skicka en mail till dig och be om ursäkt, tyckte jag var fint. Jag har ingen blogg eller så, men möter också på dålig service här & där..aldrig har jag fått mail från Ica, Ikea eller en restaurant där dom ber om ursäkt med mindre fått en kompensation när jag inte ens har varit en kund. Är nyfiken på vad du förväntar AG ska erbjuda dig för kompensation nu.. Vi alla är människor,ibland har vi bra dagar ibland har vi riktiga dåliga dagar..life goes on, med eller utan 10% 🙂

        veronika 2018-02-01 14:49:41
        Svara

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!